Voordat je enige activiteiten in Octopus start, moet je er zeker van zijn dat alle parameters correct zijn ingesteld in het menu ‘Beheer’. Dit menu bevat alle basisinstellingen die ervoor zullen zorgen dat je boekingen correct zijn. Ondernemers raden wij sterk aan dit deel over te laten aan de accountants.
Via het menu Beheer heb je toegang tot de functies voor:
- wijzigen van het toegekende wachtwoord;
- beheer van gebruikers die toegang hebben tot een dossier;
- met het beheer eindklanten kan je een in eigen beheer verwerkt Intern Dossier om zetten naar een dossier met toegang voor jouw klant.
- instellingen van het dossier (naam, adres, gemachtigde aanvrager voor diverse aangiftes);
- dossier manager: laat toe elementen van een dossier te kopiëren naar een ander dossier;
- aanmaken en instellen van boekjaren (te gebruiken periodes, type aangever voor BTW aangifte);
- aanmaken, instellen en beveiligen van dagboeken;
- beheer van de bestaande BTW-codes en aanmaken van nieuwe codes;
- instellen van vreemde valuta;
- aanmaken en aanpassen van boekingsrekeningen;
- aanpassen van instellingen van ‘vaste rekeningen – rekeningnummers voor R/C, wachtrekening, centralisatierekeningen, …;
- aanmaken en beheer van relaties – klanten en leveranciers;
- het instellen van kostenplaatsen voor analytische verwerking;
- het beheer van afschrijvingen;
- het inventariseren van leningen.
Laten we beginnen!