Met het klantenportaal is het mogelijk om:
- aankoopfacturen uploaden
- aankoopfacturen omvormen van pdf naar xml voor documentherkenning (OCR)
- deze documenten valideren
- verkoopfacturen aanmaken
- nagaan welke bedragen openstaan, bij klanten en leveranciers
- financiën raadplegen
Zodra een document gevalideerd is vertrekt het ofwel naar de DMS in Octopus waarbij een boekingsvoorstel gegenereerd wordt ofwel is het automatisch geboekt in het dagboek. Automatisatie is zelf te bepalen. Boekingen zijn in Octopus altijd aanpasbaar. Het gekoppeld document is met 1 klik zichtbaar.
Maar daar stopt het niet…
Met het klantenportaal is het ook mogelijk om:
- een archief van documenten terugvinden
- een overzicht zien van alle relaties, aankoop-en verkoopfacturen
- nieuwe relaties aanmaken in enkele klikken
- in één oogopslag zien welke facturen vervallen zijn
- de financiële status van facturen nakijken
- ontbrekende documenten aanleveren
- binnenkomende Peppol-documenten visualiseren en doorsturen naar de boekhouding
- communiceren adhv notities
Bovendien kunnen er lijsten beschikbaar gesteld worden
- een balans
- een resultaat
- een historiek van klanten of leveranciers
- btw-aangifte…
Het klantenportaal is beschikbaar op smartphone (ios en Android), tablet, pc en mac. Aanmelden kan met de Octopus gebruikersnaam en wachtwoord op https://portal.octopus.be/logon.
Om gebruik te maken van het portaal, documenten te valideren en cijfers te raadplegen is geen boekhoudkundige kennis nodig. Het portaal is er echt op gemaakt om de ondernemer de sleutelinzichten te geven in zijn bedrijf, en dat op de meest eenvoudige manier.
Voor meer informatie of bestellen neem contact met ons op via sales@octopus.be.